woensdag 24 april 2013

Project Barbiehuis


Zoals ik al in een eerder bericht schreef ben ik de laatste tijd druk in de weer geweest met het opknappen van mijn oude Barbiehuis. Vandaag heb ik eindelijk de tijd genomen het eindresultaat te fotograferen.

Het huis in vol ornaat; 3 verdiepingen en een dakterras. Compleet met lift. Plastic fantastic!
De oude gele vloeren heb ik bekleed met plakplastic en dat was meteen een heel ander gezicht.

Zie hier het dakterras.
De familie slaapkamer met 'vitrine kast' voor de accessoires

Het bed en de bank hebben een onderlaag van MDF. (gemaakt met hulp van opa)

Gestoffeerd en al
met een dekbedje in dezelfde kleuren als Fenne's dekbed


 
Gepimpt wiegje
De kaptafel zag er erg oud en vies uit dus die heb ik bekleed met plakfolie en masking tape. Ideaal spul!

Het volgende projectje wordt het stofferen van het stapelbedje voor de zusjes van Barbie (die Fenne nog gekregen heeft op haar verjaardag). Het is een rekje dat ik voor nog geen 2 euro tegenkwam bij de Action!
De woonkamer in feeststijl.

De broodjes en taart heb ik vroeger als kind nog gemaakt van zoutdeeg.

Het gestoffeerde bankje. Ik gebruikte hiervoor 2 polyester poetsdoekjes van de Jysk. (6 stuks voor 1 euro). Daar heb ik ook het kleed en de badkamer kleedjes van geknipt.

Barbie heeft zelfs een (antieke) naaimachine! ;-)

De benedenverdieping.
de enigzins gepimpte jaren '70 keuken. Prachtig he, dat bruin met geel?


De badkamerkast heeft ook een nieuwe look gekregen met behulp van een rolletje masking tape. De handdoeken en washandjes kon ik nog net halen uit een oud spuugdoekje.

De oude wandelwagen heeft ook nieuwe bekleding gekregen.

Nu hadden de Barbies natuurlijk ook nieuwe kleding nodig... Daarover dus mijn volgende blog bericht.

2 opmerkingen:

  1. Ha, geweldig! Ik zie zoveel Barbiemeubeltjes die ik vroeger ook had (kinderwagen met baby, grote bruine vitrinekast, kaptafel, eettafel, de hond). Het meeste daarvan ging naar mijn dochter, maar helaas sneuvelde er een hoop). Erg leuk gepimpt allemaal, je brengt me op ideeen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barbie en Ken in paradise! Prachtig huis en supermooie haute couture (een jasje MET voering). Onder de indruk. Wa zal je dochter urenlang heerlijk kunnen spelen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen