dinsdag 24 juni 2014

Hoogzomer jurkjes en nog een extra setje

Ik vond nog een kleine hiaat in Fenne's kast: ze heeft maar 3 hoogzomer jurkjes en met het vooruitzicht van 3 weken in een snikheet Toscane kon ik dus fijn weer aan de slag! ☺

Deze eerste is een kopie van een gekocht jurkje dat ze erg graag draagt. Ik dacht dat het een eitje zou zijn hem na te maken en dat was het op zich ook maar wat een gepruts al die smock rijtjes! Eigenlijk is het gewoon een lap stof in de gehele breedte van de stof aan elkaar naaien en dan de bovenkant smocken met smock elastiek in het spoeltje van de naaimachine. Vier lintjes eraan en klaar! Alleen vond ik het mooi om ongeveer 6 mm tussen de smock rijtjes te laten wat resulteerde in zo'n 14 rijen.... Maar ik ben wel blij met het resultaat.


Daarna heb ik nog een eenvoudige halterjurk in streepjes tricot gemaakt want de streepjes staan haar zo leuk en ik heb er nog meters van liggen. Ik heb hiervoor het basis tricot jurkje wat ik getekend heb obv Antonia (Frabenmix) aangepast met een verlaagde halslijn en een lage rug.



Tenslotte nog een snel rokje bij een groen shirtje gemaakt dat ze al in de kast had liggen. Dit is een nagetekend rokje van de Hema van een paar jaar geleden. En omdat effen shirtjes een beetje saai zijn nog maar een leuke applicatie erop gestreken met als extraatje wat opgenaaide veren.






4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt. Super om van een verloren effen shirtje zo'n leuk stelletje te maken!!

    Hier heb ik het shocken ook ontdekt. Het is even een klusje, maar het resultaat is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke setjes, alledrie! Vooral de laatste vind ik super, alleen...hoe ga je het shirtje wassen met die veertjes erop? Kunnen ze eraf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze kunnen gewoon in de machine (30 graden) hoor is mijn ervaring met een ander shirtje. Ze komen er wat plat uit maar dat trekt weer bij als ze gedroogd zijn.

      Verwijderen
    2. Dat is goed om te weten, ik heb ze tot nu toe niet gebruikt omdat ik dacht dat wassen lastig is... Weer iets geleerd ;-)

      Verwijderen