woensdag 1 april 2015

Op z'n paasbest

Helemaal blij was ik toen ik op het stoffenspektakel in Zwolle de stof tegenkwam die ik heel graag wilde gebruiken voor Fenne's verjaardagsjurk (11 april)! Maar omdat deze wel 15 euro per meter was wilde ik eerst zeker weten dat het modelletje dat ik zou maken goed was, dus het werd een proefjurkje in een goedkoop stofje die al een tijd in de kast lag. Ik heb het standaard bovenstukje uit een oude Knippie (feeƫnjurk uit 2009) wat aangepast door er aangeknipte mouwtjes aan te tekenen zoals uitgelegd op de blog van Emma en Mona. De rok is gewoon de hele stofbreedte gerimpeld. Ik heb deze keer erg mijn best gedaan om het patroon op het achterpand ook aan te laten sluiten.
Een klein riempje in de kleinste maat van de Action maakt het af zodat Fenne ook spontaan een sjieke jurk heeft voor de Paasdagen. En nu aan de slag met de echte feestjurk! 







5 opmerkingen: