vrijdag 8 februari 2013

Wat te doen met deze mooie lap katoen?

Al 2 zomers geleden heb ik 3 meter van deze super mooie stof gekocht via Ebay en al 2 jaar ligt hij bij de stofjes waar ik zeker wat mee wil maken.



Misschien wel een jurkje voor mezelf? maar welk model dan? ik heb tot nu toe alleen tricot jurken voor mezelf gemaakt en draag nooit een katoenen jurk eigenlijk...
Dus nu had ik bedacht dat ik er in elk geval een mooie verjaardagsjurk voor Fenne voor kan maken (ze wordt begin april 5). Maar ja ook voor haar gebuik ik meestal rekbare stof voor jurkjes dus ook hier de vraag welk model dan? Ik vind de stof niet echt geschikt voor nog een Roos 5011, de Elodie staat haar niet zo mooi vind ik.... En de stof doet wel een beetje retro aan dus een retro stijl jurkje zoals ik regelmatig op (Belgische) blogs voorbij zie komen leek me wel wat.
Maar ja zou dat ons meisje wel staan? dan maar een aantal proefmodelletjes maken. Gelukkig had ik nog een jurkje in de planning voor nichtje Lieke waar ik al wel stof voor gekocht had maar nog niet aan toe was gekomen. En Fenne en Lieke hebben ongeveer de zelfde maat dus dan kon Fenne hem mooi passen en had Lieke vast haar eerste zomerjurkje. Het model is de Feeƫnjurk uit de Knippie van zomer 2009.




Ik vind hem wel erg leuk geworden maar het model met rimpeling op de buik bleek niet heel charmant voor het kleuterbuikje van Fenne. Gelukkig staat hij Lieke wel heel leuk en is zij super blij!

Dan maar zelf wat proberen met wel zwier maar geen rimpels. Ik had een vintage lap gekregen van de andere oma van Lieke waar ik ooit nog iets mee wilde maken. Voor onderstaand jurkje heb ik een zelfde soort bovenkant gecombineerd met een cirkelrok en dan afgewerkt met een groen paspelbandje. 



En gelukkig stond deze Fenne wel heel leuk dus binnenkort ga ik eindelijk de schaar zetten in mijn Ebay stofje!
En Lieke is ook weer blij want hij zwiert super!


3 opmerkingen:

  1. Wat naai je veel leuke dingen, ben vooral weg van de br@nd achtige jurkjes enzo, waar haal je die patronen van?

    Groeten Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marieke,

      sorry zie nu pas je opmerking dus vandaar mijn late reactie. Voor de brand achtige jurkjes gebruik ik het t-shirt patroon Antonia van farbenmix en deze verleng ik dan op basis van een bestaand jurkje. De buidelzak heb ik zelf getekend. Is niet zo moeilijk hoor, zeker niet als je het patroonblad even dubbel vouwt zodat beide kanten gelijk zijn. Succes ermee!

      Groetjes Nancy

      Verwijderen
    2. Nog ff een toevoeging: de jurkjes met raglan mouw zijn (een iets versmalde versie) van het patroon Mareen van Cinderella.

      Verwijderen